• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Köp och sälj tråden

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Håller med. särskilt när nån ska köpa ngt för 3-4 000 kr som egentligen kostar mer än det dubbla av ngn som öppet skrivit om sin situation att man inte har pengar. Sen när man inte får betalt så ska man använda mafiametoder för att få betalt.
99% av alla som vill sälja ngt här behöver pengar akut och därför köper dyra varor, säljer billigt. Sen står man med en kredit/lån som tickar.
Det här hjälper inte en ur en skuldfälla utan förvärrar ens situation.
Definiera gärna maffiametoder.

Jag har köpt av folk förut här till företagsrabatt, dvs att folk fått rabatter på olika ställer via sitt företag. Nu har jag även loggar där jag skriver till personen att jag INTE tycker det känns rätt moraliskt utan att jag ska kolla på något annat varpå personen säger ”NEJ” och insisterar.

Jag hänger ju här av en anledning, jag skriver också öppet om min dåliga ekonomi och hur jag är på G uppåt igen och jag har faktiskt hjälpt väldigt väldigt många här på forumet med hur man går tillväga för att söka hjälp, vad som händer och sker i en utmätning, lite rådfrågar, hur man ska försöka tänka och se positivt på saker.

Men jag förstår givetvis att han skulle ”satt sig mer” i skiten även fast han påtalade att det var lugnt för att han skulle kunna lösa allting nästa månad.

Somsagt, återstår att se om han fullföljer sin betalplan som han flyttat på redan en gång, tråkigt att en kille ska förstöra en hel tråd pga att man ska blåsa en barnfamilj..

Hursomhelst så fortsättningsvis nämner jag ingenting om detta i denna tråden.

Däremot kommer jag skriva om han följt sin betalplan eller inte så andra inte för affärer med denna kille.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Kollade bakåt i tråden och 99% kan det inte vara? Dessutom har tråden denna regel, som möjligen inte har följts så bra märker jag nu: "- Det är inte ok att lägga ut en förfrågan om att man kan köpa vad som helst på kredit för att sedan sälja vidare."

Jag tycker tyvärr att trådar som dessa inte gör sig bra på det här forumet och det blir bevisat gång på gång.

Jag har säkert haft mellan 8 och 10 personer som försökt blåsa mig via PM där man erbjudit mobiler mot swish och sen när jag kollat upp det närmare så är det bedrägeridömda individer och dylikt.

Trådar som rör banker,lån och dylikt gör sig bra här men jag tycker vi har fått åtskilliga bevis på att den här tråden tyvärr inte lämpar sig här. Fungerar enbart som en språngbräda mot primärt bedrägerier. Mycket framkommer dessutom inte just här utan mer i folks konversationer.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 775
Mottagna reaktioner
2 690
Poäng
1 677
Jag håller med ovanstående, det känns som denna tråd hjälper folk att hamna mer i skuld.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Det är synd om killen som blåser andra och hotar med hembesök och självmord, men det är maffiametoder att vilja polisanmäla bedrägeriet.
Snacka om att ha sin moralkompass felkalibrerad.
Att polisanmäla är väl rätt. Att ringa runt till ens släktingar och arbetsplats (eller hota med det) och diverse andra hot är knappast rätt men vad vet jag om din moralkompas, du kanske tycker att det är rätt.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
har en riktigt fet el mtb! Bosch mittmotor 7-8 mil per laddning! Går som en raket. Ombyggd med dunder delar. Pm om någon är intresserad!

även på jakt efter en iPhone behöver ej va ny. Någon till schysst pris.
 

Brorsan

V.I.P
Poäng: 617
Blev medlem
12 Maj 2019
Meddelanden
996
Mottagna reaktioner
632
Poäng
617
har en riktigt fet el mtb! Bosch mittmotor 7-8 mil per laddning! Går som en raket. Ombyggd med dunder delar. Pm om någon är intresserad!

även på jakt efter en iPhone behöver ej va ny. Någon till schysst pris.
Jag har nån gammal Iphone 7 & 8 liggande i nån låda men det är kanske för gammalt?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 548
Mottagna reaktioner
2 156
Poäng
1 427
iPhone 12 och uppåt oanvänd eller använd sökes, men inte för gammal... hojta om någon har :fire:
 

Privzon

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 Oktober 2023
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Oöppnad Galaxy Tab s9 WiFi, 128GB, 8GB RAM säljes, 7500kr
Oöppnad Pixel 7a, 4500kr

Finns i Stockholm.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Får man sälja något som man har avbetalning på?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp